måndag 21 februari 2011

Hitta tillbaka?

Nästan ofattbart! Har lyckats komma ur ekorrhjulet och få några dagar off. I morse tog jag bussen mot Blekinge, bytte till tåg i R-by och sitter nu alldeles själv i stugan på S-ö. Tempot har varit omänskligt högt sedan augusti förra året och nu njuter jag över att hittat ner till sommarparadiset mitt i vintern där det råder noll-tempo. Anar att det tar ett tag att hitta tillbaka till ett liv med fritid, men i måndags fattade jag ett beslut som förhoppningsvis betyder att jag åter ska njuta av lite oplanerad tid när jag kommer hem från jobbet.

Upptäcker att jag inte skrivit speciellt mycket på denna blogg under denna hektiska tid och får väl se om jag kan hitta tillbaka kontakten med blogger.com.

Hoppas också att alla demokratilängtande invånare i alla de arabländerna som är i uppror ska få sin dröm uppfylld, få frihet och slippa tortyr och despotiska envåldshärskare.

Önskar en välsignad dag!

/Anders

1 kommentar:

  1. Hej Anders!
    Jag känner igen mig i det du skriver Anders, men är glad att du inte lagt av ännu. Hoppas du kan komma på kursträffen i maj. Vi ser såå fram emot att träffa er allihop och hoppas på stor uppslutning (och det är faktiskt redan många som anmält sig)

    Den här helgen var den första på hela året då jag inte behövde sätta mig och jobba vid datorn utan kunde gå ut i den sköna vårsolen och njuta. Även om snön ligger kvar på de flesta ställen i Stockholm så fann jag en slänt med 100-tals vintergäck som blommade i Bergianska trädgården (på gångavstånd från mitt hem).

    Ljuset har återvänt och med det nya krafter!

    SvaraRadera